Arkivens dag i Jonsered 2020 har ställts in

Affisch - Arkivens dag i Jonsered har ställts in
Arkivens dag i Jonsered 2020 har ställts in

Arkivens dag 2020 planerades för lördag 14:e november i Equmeniakyrkan i Jonsered med utställningar, uppträdande samt föreläsningar med särskilt fokus på samhället Jonsered.

Evenemanget måste tyvärr ställas in efter allmänna råden för hanteringen av COVID-19 skärptes i Västra Götalands region den 29 oktober 2020.

Föreningsarkivet i Sydvästra Götaland, Jonsereds hembygdsföreningEtt hem i JonseredJonsereds IFÖsthjälpen och Partille kommun hade samverkat för att planera en dag med dramatiska scener, musik, sång, fika, utställningar och föreläsningar, kl. 11-15 lördagen den 14:e november 2020. Den skulle även ha livesändats på Föreningsarkivets Facebooksida: www.facebook.com/foreningsarkivetsydvast.

Ett brev från Föreningsarkivets ordförande om beslutet att ställa in evenemanget finns här.

Programmet och vidare pressmaterial finns på https://foreningsarkivet-svg.se/pressrum