När det våras ibland bergen

Som flera av er säker redan vet, så uppskattar vi att komma och besöka föreningar på plats. Om ni har börjat att diskutera arkivfrågor i er förening, eller kanske redan genomfört en inventering, eller skulle vilja ha hjälp med att göra en bedömning, så kommer vi gärna ut och besöker er på plats i era lokaler. Det gäller både er som är arkivbildare sedan tidigare och hos er som ännu inte tagit steget.

För er som planerar att leverera på plats hos oss är det bra att tänka på att vi är ute och rör på oss ibland så ett telefonsamtal eller ett mail är en bra idé. Vi tar även emot digital information, även om vi ännu inte har någon färdig digitalarkivslösning, men vi arbetar på detta tillsammans med våra kollegor. Det kommer att hållas en konferens om detta i Uppsala 9/4 där föreningsarkiven och andra aktörer skall titta på olika typer av lösningar.

Ett mer traditionellt arkivmaterial. Foto: Jonas Andersson
En vanligare leverans i form av en fana från en nykterhetsloge.
Foto: Jonas Andersson
Våras
Så här vill vi inte ha det. Föreningen lämnade leveransen utanför
vårt kontor utan att kontakta oss med stor risk för handlingarna. Kalle inventerar. Foto: Jonas Andersson

Vi nås via kontaktformuläret på hemsidan, via mail, telefon eller om ni hittar oss på Facebook.

Vi ses!

Personalen