Föreningsarkivet besöker Öckerö kommun under januari och februari

Föreningsarkivet i Sydvästra Götaland har skall ut på ö-luff i Öckerö kommun tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan Göteborg under januari och februari 2014.

Öckerö kommun är vår västligaste upptagningskommun och min hemkommun, då jag är född och uppväxt på Öckerö.

Tanken är att vi skall besöka Ö-råd och föreningar på 8 av kommunens öar.  Det preliminära programmet är som följer:

1. Torsdagen 23/1 – förmiddagen Kalvsund (Kalven) och Grötö på Kalvsund, eftermiddagen Bohus-Björkö
  2. Torsdagen 30/1 – förmiddagen Källö-Knippla och Hyppeln på Knippla, eftermiddagen Rörö
  3. Förmiddagen Fotö, eftermiddagen Hönö

Det är ju med andra ord ett utmärkt tillfälle för öbor med frågor rörande arkivering av föreningsmaterial att höra av sig. Vill ni att jag skall göra ett ”hembesök” hos er förening så går det bra att maila jonas.andersson@molndal.se eller att ringa 031-27 25 59.

/Jonas