Tack för den här tiden!

Idag är min sista arbetsdag på Föreningsarkivet i Sydvästra Götaland; imorgon går jag vidare till nya utmaningar. Därför tänkte jag passa på att skriva några rader om min tid här. Mina arbetsuppgifter har bestått i att ordna och förteckna arkivhandlingar samt ta emot arkivleveranser. Jag har arbetat med alla möjliga sorters föreningar, både aktiva och nedlagda, och ekonomiska och frikyrkliga föreningar såväl som olika slags intresseföreningar. Arkiven jag har ordnat och förtecknat hör till följande arkivbildare: Kalvsunds Missionsförsamling, Kalvsunds Missionsförsamlings syförening, Inlands Folkdansare i Harestad, Mölndals Industri- och Hantverksförening, Föreningen Hantverkshuset u.p.a., Mölndals Köpmannaförenings Damklubb, PRO Partille, DKSN-RIA i Öckerö kommun, samt Furuberg & Habäcks elektriska distributionsförening u.p.a. Jag har även arbetat med föreningsarkivets bildspel för Kulturnatt i Kvarnbyn 2015, som handlade om 90-årsjubilerande Mölndals Industri- och Hantverksförening (verksamheten startade 1925).

Arbetet på föreningsarkivet har varit väldigt roligt, lärorikt och varierande, och det har varit en stor förmån att få arbeta tillsammans med mina kunniga och engagerade kollegor, Jonas och Kalle. Jag tackar och bockar för det förtroende som verksamheten har visat gentemot mig. Tack för den här tiden, och lycka till med ert fortsatta arbete med att bevara en viktig del av Sydvästra Götalands kulturarv!

Med bästa hälsningar

Daniel Spindel